Når man er på messe eller udstilling er det yderst vigtigt, at man har de rette redskaber til at skabe fokus på sit produkt, og et af de absolut bedste er helt sikkert et messebanner.

I dag bruger mange producenter og forhandlere messebannere, så det er ikke i sig selv revolutionerende, men det kan man gøre det! Opskriften på et messebanner, der skiller sig ud fra mængden er ganske enkel: Sørg for at have et budskab, der fremstår klart og tydeligt.

Der er ingen tvivl om, at jo skarpere budskabet er, jo større opmærksomhed skaber det, og på en messe konkurreres der altid optimalt om de besøgendes interesse, og derfor skal der handles hurtigt. Hvis man som besøgende og potentiel kunde skal bruge for lang tid på at forstå et budskab, så er reklameværdien nærmest ikke eksisterende, for så går vedkommende videre til næste stand, hvor der måske er noget mere spændende at kigge på.

Hvorfor ikke bruge den nye teknologi til at skabe et layout, der er meget mere end interessant og spændende, nemlig fantastisk?! Når man vil skabe opmærksomhed og fastholde fokus på et banner, er det nødvendigt, at man har et layout, der er klart og tydeligt. Alle billeder, farver, skrifttyper skal være i absolut optimal opløsning, der skal være overensstemmelse mellem stand og størrelse på banner, og så skal man være helt sikker på, at materialet er brandhæmmende. Det kræver langt de fleste messearrangører i dag, og de fleste bannermedier, der produceres er da også brandsikre.