Se hvor billigt et banner kan være.
Det rigtige banner materiale
GRATIS OPSÆTNING AF LAYOUT
BESTIL NEMT DIT NYE BANNER
Stadigt flere virksomheder, der skal på messe eller udstilling her eller i udlandet, vælger at få fremstillet et eller flere bannere til at promovere et produkt eller virksomheden selv. Et fantastisk bannerprint er ganske enkelt en fremragende måde at få folks opmærksomhed på i en verden, hvor visualisering er gået hen og blevet meget vigtig. Det betyder også, at man skal være sikker på, at man får det mest optimale billede og netop den tekst på banneret, som er det centrale i det budskab, man vil have frem og ud til netop den målgruppe, som man forsøger at nå. Det betyder for det første, at billede og tekst skal fungere sammen, der skal være overensstemmelse mellem dem. Herudover er det vigtigt, at man sørger for at få den rette tone, den rette stemning frem, og det gøres blandt andet ved at bruge tid på at vælge de rette farver,skrifttyper og ikke mindst baggrund. Det er ikke selve banneret, men det der er på banneret, der er det centrale og jo mere det skiller sig ud, jo større sandsynlighed er der for, at det skaber opmærksomhed. De tre mest brugte bannermedier er: PVC, stof og mesh, og alt afhængig af, hvor man skal bruge sit man skal bruge sit banner er der fordele ved at bruge det ene frem for det andet. Et udendørs banner kræver naturligvis holdbarhed overfor vind og vejr, og her kan det være en god idé at vælge et perforeret materiale som mesh, der lader vinden passere.
Hvis man har brug for at få et virkeligt godt blikfang i forbindelse med lanceringen af et produkt, en virksomhed eller en begivenhed, så er et banner et virkeligt klogt valg. Der er ingen tvivl om, at et bannertryk er en effektiv og økonomisk måde at reklamere og promovere på, hvis man vil have øjeblikkelig opmærksomhed på det produkt, der skal i fokus. Der findes ganske enkelt ikke ret meget, der i størrelse og med det rigtige tryk kan give den samme wow effekt, og da prisen for bannertryk er nu så attraktivt, at det er ikke et aspekt, som behøver at afholde én fra at få sit budskab ud på denne måde. De tre mest almindelige bannermedier er: PVC. Stof og mesh. Uanset, hvilket materiale man vælger, så kan de anvendes både udendørs og indendørs, og det giver naturligvis nogle fantastiske reklamemæssige muligheder. For at opnå den mest optimale effekt af et banner er det vigtigt at sørge for, at alle billeder og skrift til bannertrykket er bedst muligt for jo skarpere det er, jo tydeligere fremstår det på det færdige banner. Det gør budskabet også, og det er jo det, der er meningen. Skulle man have brug for professionel hjælp med selve layoutet, så kan det ofte lade sig gøre for en mindre merpris at få firmaet, der står for bannertrykket til at ordne det for sig, så det er absolut en mulighed, man skal gøre brug af, hvis man føler, at det kunne give et godt resultat.
Bannerprint
Ny teknologi muliggør i dag absolut bedste kvalitet, når man printer på et banner, og det uanset hvilket bannermedie, der foretrækkes. De tre mest almindelige bannermedier er: PVC, stof og mesh. Mens de fleste ved, hvad PVC og stof er, så er mange lidt i tvivl med hensyn til mesh. Det er ganske enkelt vinyl, og i bannersammenhæng perforeret vinyl, fordi det tillader vind og blæst at slippe igennem. Bannerprint er en fantastisk måde at skabe maksimal opmærksomhed omkring et produkt eller en begivenhed på, og det stiller høje krav til både kvalitet af medier og den print, der anvendes. Her kan et bestemt ikke betale sig at gå på kompromis, for så risikerer man, at hele formålet, hele fokuspointet forsvinder ud i den blå luft. Det betyder for eksempel, at alle de billeder og den tekst, der skal bruges på banneret skal være i optimal opløsning, så budskabet fremtræder både klart og 100 % skarpt. Jo skarpere print – jo klarere budskab. Uanset om man vælger PVC, stof eller mesh, så stiller mange arrangører af indendørs messer og udstillinger krav om, at banneret er lavet af brandsikkert/brandhæmmende materiale, så det er vigtigt at holde ig for øje, så man for eksempel som virksomhed ikke risikerer at komme på messe og bliver bedt om at fjerne sine bannere, fordi de ikke lever op til dette sikkerhedsmæssige krav. Det sker yderst sjældent, men hellere være opmærksom på dette forhold og træffe sine forholdsregler, for som man siger: ”Better be Safe than Sorry”.
© 2021 Fionia WEB